dinsdag 29 november 2011

De Schilder"rijen"Poel


Vandaag een verhaaltje over één van de kortste sessies ooit, slechts 2,5 uur…

Na de zeer intensieve penweken van de afgelopen periode,wilde ik de ogen weer wat tot rust laten komen.Dit is belangrijk want er komen de aankomende maanden vele pensessies aan bij …
“De brug de Zuchten”,hier kijk ik weer naar uit!De nieuwe stek van vandaag noem ik vanaf nu
“De Schilder”Rijen poel….De schilderrijenpoel is moeilijk te benaderen met de auto en lopend is behoorlijk ver met al die spullen.Een paar steuntjes in de grond geprikt en de hengel bepaald de richting van de stek.Om het simpel te houden schiet ik er slechts een 10 tal boilies per hengel bij.
De boilie (HVP) heeft niets met Hoog Volwaardige Proteïnen te maken, maar meer met
De veelzijdige sportvisser Hans van Putten, die mij af en toe zo een zakje toestopt, met een inhoud waar ik alle vertrouwen in heb,die ballen van Hans werken echt instant!
Vandaag na 2 uurtjes heerlijk ontspannen zitten sloeg de waker snoeihard tegen de hengel.
Met een gierende slip probeerde hij zover als mogelijk weg te komen.



Heel verbaasd onderging ik de vechtlust van deze karper,niet normaal met deze koude water temperaturen.Heel gelukkig bekeek ik de prachtige rijen toen het net onder de vis was  geschoven.




Dit is werkelijk een schilderij!
Yess!!

Groeten Hans


 




22 opmerkingen:

  1. ha die hans,
    had je een trein gehaakt.......
    patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo-de-ju ben benieuwd wat u heb gehaakt zeg ?

    MVG Sander

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien gaat het vanavond nog lukken mannen.

    De onbekende "slimmerik"die mij net heeft gemaild met het bericht dat de Big M in de "vrijstand"staat heeft ongelijk,en mag zijn kennis over deze molen gaan opfrissen.

    Gr.Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeg Hans ik doe het niet meer zo ver lopen terwijl jij de slip zo zwaar afgesteld had.
    ik heb pijn in mijn voeten dus volgende keer maar vlak bij de spoorlijn ergens doen dan laat ik de trein wel rijden.
    Ben benieuwd naar jou story en volgende keer de gekuisde versie van zoiets $%^$%$%%^&%&%&
    Groet Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met die vis kan je relaxt de winter verder vissen lijkt me.
    Ik moet zeggen dat ik de beperkte ruimte ook als probleem zag Hans, heb geen idee of hier een mogelijkheid is. Er staat me iets bij van een klein bedrag bijbetalen voor extra ruimte of zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Hans ja zo,n vis doet je wel even stil worden de schoonheid van de vis is geweldig.
    Hij is jou zeker gegund.
    En de ruimte van je blog zou ook kunnen betekenen dat je deel 2 van je blog zou moeten maken met een link naar dit gedeelte van jou verhalen.
    groet Hennie
    Ps: we spreken elkaar Zucht.....weer werken nu.!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Boudewijn/Hennie

    Inderdaad was na deze vangst een groot gevoel van voldoening,inpakken en nagenieten dus!

    Alle foto"s op een blog(Google)worden opgeslagen bij Picasa ook(Google) tot een maximum van 1GB.
    Een nieuwe blog maken heeft geen invloed omdat je Google account gekoppeld en dus hetzelfde blijft.
    Bij Picasa is het mogelijk om ruimte bij te kopen (voor 5 dollar)krijg je er maar liefst 20GB bij! Betalen kan alleen met een creditkaart.

    Gr.Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Met de vangst in gedachten kan je de winter wel mee doorkomen ja. Mooie vangst!!!
    En over de ruimte kan je niet gewoon oude verslagen verwijderen? Misschien wel zonde maar beter stoppen toch!?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Amsterdam CarpTeam,

    Oude verslagen verwijderen is echt doodzonde,
    Het valt me op dat die nog veel worden gelezen.
    Het mooiste zou zijn meer betaalde opslagruimte bij Picasa ,als dat niet lukt...dan stopt het.

    Gr,Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Hans,

    Wat een prachtige vis! Gefeliciteerd!

    Ik hoop dat je door kunt blijven gaan met bloggen Hans! Ik volg het met zoveel plezier! Dat wil ik niet missen...

    Gr. Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hey Hans,

    Misschien een stomme vraag maar kan je je foto's niet verkleinen in een goed kwaliteit dat bespaart toch veel ruimte , ik zelf heb maar 5% in gebruik en ik verklein meestal me foto's wel wat.


    Groeten Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Marcel,

    Je hebt je precies de zere vinger op de juiste plek gelegd.De foto"s die ik upload zijn de laatste jaren (door een andere camera) meestal 8 MB..en dan gaat het hard met de ruimte.
    Maar weghalen is geen optie meer omdat dan de foto"s uit de verhalen verdwijnen.
    Een goeie opmerking van jou!

    Groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hans ,

    Je kan ze toch een behoorlijk stuk verkleinen en dan verwijderen en daarna terug plaatsen.

    Als je ze resize tot max 2 mb of 3 mb heb je nog steeds prachtige foto's dan heb je al weer de helft van je ruimte terug gewonnen???

    Zonde als je je blog moet stoppen , hoe doe peter dit dan met SDDP hij is ook al jaren bezig ????


    Groeten Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hans,

    Wat een prachtige vis, een plaatje van een schilderijen karper!
    via deze link kan je iets meer info vinden over blogspot limieten e.d. http://support.google.com/blogger/bin/answer.py?hl=nl&answer=42348
    Succes, hou 'm svp in de lucht die blog van je, hij is top!

    Grtx,
    FER

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Marcel,

    Ik heb nooit geweten dat de foto"s worden geupload bij Picasa.En bij Picasa heb je dus
    1 GB aan ruimte 92% is daar benut.Het is misschien een optie om 921 foto"s te gaan verkleinen,mits dat geen maanden gaat duren.

    Groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Fer ,

    Dank je voor de link,en voor het compliment!

    Groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige vis Hans.

    Ga zo door! Echt genieten met een hoofdletter G!!

    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Dale,

    Thanks,

    Hoop je snel weer eens te spreken!

    Gr.Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is weer een mooie die je kan bijschrijven Hans! En qua ruimte, tsja foto's verkleinen is misschien een k*tklus maar uiteindelijk levert het denk ik wel veel ruimte op. Ook zou je kunnen kijken of je de filmpjes enkel als link in je blog hangt en ze dan via Youtube oid af laat spelen?

    Groeten Andries

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja Hans,
    dat moet zeker lukken! Het visgevoel is nagenoeg vertrokken.Afgelopen weekend twijfelde ik nog om te gaan vissen....helaas,het kwam er niet van.

    Ik heb laatst wat met mijn pennetje lopen peilen onder een brug. Je kan er zo onderdoor lopen.Het is een kanaal en die brug is een versmalling waar een flinke boot doorheen kan. Het is daar net wat dieper dan op mijn gebruikelijke plekken. Als ik aan vissen denk in de kou,dan denk ik altijd aan juist die plek...maar die kou weerhoudt mij telkens... Ach,wie weet....

    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen