dinsdag 15 december 2009

Een Groene Rakker en een Sardien...Door Henri van Driel

15 December 2009

Na enige weken het veel te druk hebben met van alles en nog wat, moest het er toch maar eens van komen!
Nee deze keer geen Karperpen avontuur, maar passief op onze wintervriend Lucius Esox .
Geen ingewikkelde theorieen,systemen en van dat alles, gewoon lekker lui zittend achter de beetpiepers en 2 hengels.
1 Hengel met schuiflood ,werd voorzien van een sardien en uitgeworpen naar een plek waar 5 meter water staat.



.


De andere hengel met de schuifpen werd weggezet op 7.5 meter diepte, direct achter een steile wand van een zand afgraving.
Eveneens voorzien van een sardien.
Er is door mij niet gevoerd , het verleden heeft bewezen dat  als de watertemperatuur sterk is gedaald, de prooivis lees Lucius hier al snel huist.





"Oosten wind op je snuit, eind van de dag heb je buit" zullen we maar zeggen, het was lekker fris vandaag ,volgende keer moet mijn maatje Hans maar meegaan.
Na een uur te hebben gezeten , klonk twijfelend de linker beetpieper, de lijn liep strak tot de clip maar stopte ?? dit herhaalde zich 2 keer,toch maar de beugel open en.........niets meer , totdat het 15.00 uur was en er toch een mooie strakloper kwam ...........aanslag en hebben, keurig in het scharnier gehaakt en in het water meteen onthaakt.



Vreemd genoeg bleef deze mijnheer lang bij me in de buurt uiteindelijk koos deze ervoor om afscheid te nemen.










Toch was de stekkeuze blijkbaar goed , een prachtige natuur veel eenden waaronder schitterende smienten,nijlganzen,canadese brandganzen futen en aasscholvers,
Die laatste waren onder mijn kant aktief......................!!!







Nou Hans de volgende keer moesten we maar eens samen gaan , ik hoop dat de ijsperiode niet te lang duurt ,dan zal ik eens wat meer aandacht besteden aan dit plekkie en eens zien of we een paar oude dames kunnen strikken.








Na aankomst met mijn bootje kon ik nog net een mooi plaatje schieten van de ondergaande zon, het ijs begint zich al te vormen...

Groeten Henri

1 opmerking:

  1. Hoi Henri
    mooi verhaal en mooie foto,s daar kan Hans Koeslag wat van leren neem jij hem even aan de hand mee naar een water.
    Zodat ik wat meer sport met hem kan krijgen. :-) :-))
    Nee Hans wij komen er ook wel alleen we doen het wat langzamer ja wij zijn al boven de 50 en ouder.!!!!
    Groet Hennie

    BeantwoordenVerwijderen