maandag 1 maart 2010

De Brug Der Zuchten...

Hennie Hoefakker had na het lezen van mijn laatste berichten  "Karperkriebels"gekregen...




25-Februari-2010 Winterkarperen:
Ook deze keer was Hennie weer precies op tijd om de voor het hem klaar staande kopje weer te laten vullen met zijn favoriete koffie.
Deze keer echter was hij het die nu met 2 toch wel bijzondere DVD"s aan kwam lopen!
Redelijk snel voor ons doen werden de spullen in mijn auto geladen die door de afgelopen weken veranderd is een een soort kleibak..jammer genoeg vriest het niet meer,en is het weer omgeslagen in wind en regen.
De regen kwam echt met bakken naar naar beneden toen wij op weg waren naar de stek.
De naam van de stek heb ik maar omgetoverd in de naam


....De Brug der Zuchten...



Een aantal karpers hebben mij de afgelopen weken in de vrieskou in ontreddering achtergelaten.
Diep zuchtend lieten sommige karpers mij achter met gebroken lijn die vastgevroren zat aan de Titanium ogen,zonder enige clementie vertrokken zij vastbesloten onder de brug.....echte buffels en dikke beren...
Maar vandaag gaan we een nieuw poging wagen.samen 82 jaar karper ervaring met de pen...
Hennie maakt gebruik een Casting Corner Typical Dutch penhengel uit 1986 en de Abu Cardinal 44 molen.





Hennie maakt gebruik van van een lichte pen met (alsof het niks kost) liefst 3 verklikkers,
verklikkers zijn vaak erg volgzaam.
Dit alles bij elkaar zorgt er voor dat je ook 4x beet ziet...



Na een 1,5 uur kreeg ik zowaar weer een flitsende wegloper,helaas sloeg ik een gat in de lucht,
Hennie had ondertussen de brug op verschillende plekken zitten uitkammen zonder resultaat.
Hij besloot het maar eens aan de andere kant te gaan proberen.
Alsof ik in een 'kerker"stond hoorde ik na !!!3 minuten Hansssssssssss  Hanssssssssssssss
Als een speer spoedde ik mij naar het hulpgeroep.
Met een prachtig buigende hengel stond de taaie rakker een mooie karper te drillen.



Zoals zo vaak liet Hennie zijn nostalgische materiaal weer tot leven komen,het materiaal tussen 25 en 30 jaar oud heeft nog niets van hun glans verloren.




Na alle regen en wind getrotseerd te hebben mocht Hennie deze mooie schub de zijne noemen.
Het is je gegund kerel !






Hennie je was weer prima gezelschap,tot een volgende keer!
PS:(krentenbol was lekker)

Groet Hans

11 opmerkingen:

  1. Dag Hans, de brug der Zuchten tja dat was het voor jou wel afgelopen tijd, mooi dat jij me uitnodigde om er eens een zuchtje bij te doen.
    Ondanks de regen een mooie ochtend met jou beleefd.Moderne hengel & oude hengel kruisen de strijd zoals wij dat zeggen met respect voor elkaar en elkaars spullen Hans
    helaas was het je niet gegund om ook weer een karper te verschalken maar dat is tijdelijk de volgende keer doe ik de fotosessie en mag jij roepen Hennie.
    Wel wat harder roepen ik ben een beetje doofffffff
    Trouwens het verhaal klopt wel zonder meer netjes verwoordt
    Groet Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Hans,

    Ik heb erg genoten van het fotoverslag en ben erg blij voor Hennie. Bijkomend voordeel is de beschrijving en het gebruik van de oude klassiekers.

    Groeten uit Drenthe

    Frank Huisman

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Hans en Hennie,

    Dat bikkelen "bij de brug der zuchten" brengt mooie karpers op de kant. Weer een leuk stukje heb je schreven Hans. Hennie proficiat!

    Groeten,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Hennie,

    Het was weer eer toppertje,ook voor jou op de valreep een echte Februari karper!Heb trouwens de foto"s allemaal opnieuw geplaatst zodat de eigenschappen van jou mooie camera meer naar voren komen,

    Hoi Frank,

    Leuk bericht uit Drente!
    En zoals ik tussen de regels doorlees ben jij ook een liefhebber van klassiek materiaal.

    Groeten van Hans en Hennie

    Hoi Peter,

    Dank voor je bericht!Ja de verhalen gaan steeds beter uit mijn digitale pen stromen..
    Bikkelen voor een karper dat heeft toch wel wat.

    Groet van Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hans en Hennie,

    Wat een mooie dag weer zo samen en ook nog een vis op de kant. En Hans ik begin toch het idee te krijgen dat je Hennie niet te vaak mee moet nemen. Als ik alle verhalen (blogs) zo lees blank jij zodra Hennie in de buurt is :-) en Hennie vangt!!

    Gr. Raymon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Raymon dat lijkt zo wel te zijn echter Hans geef mij heus wel "soms" een lesje, maar waar wij vooral voor gaan is de gezelligheid met soms een karpert"je" of een mooie snoek die ons dan weer blij maakt
    Groet Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Raymon,

    Zoals Hennie al schrijft de gezelligheid..beetje bijbabbelen..samen delen.dat staat voorop!"Het gaat niet om de knikkers" maar om het spel.Met die instelling vissen wij ondertussen al 82 jaar op karper,en we zijn gewoon op weg naar de honderd!

    Groeten Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het was ook maar met een knipoog bedoeld uiteraard. Het is toch mooi dat twee mensen zo op kunnen gaan in één van hun hobby's en elkaar zo nu en dan een steekje geven om maar te blijven lachen en genieten.

    Groeten Raymon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Hennie,

    Mooie stok, goed om te zien dat-ie weer gebruikt wordt!

    Groetjes,
    Björn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dag Bjorn Ja een lekker karper hengel bedank nog voor de koop van die hengel van jou, hij blijft in de collectie

    groet Hennie Hoefakker

    BeantwoordenVerwijderen