maandag 10 mei 2010

Karperen met Mark

Dat karpers vooral in de ochtend actief hun kostje bij elkaar scharrelen was ik al bijna vergeten...

De laatste jaren kan ik me niet herinneren dat ik de wekker heb gezet.
De laatste maanden heb ik het wekkertje maar eens afgestoft en moet zeggen, het heeft wel wat dat vroege opstaan en dan aankomen in een nog slapende ontwakende wereld.

Zoals vandaag bv 0.4.00 uur uit de veren en om 0.5.00 uur aan het water nog een beetje donker ,maar een prima gelegenheid om te voeren.
Vandaag ga ik penvissen met Mark.
Mark is een enthousiaste karpervisser die geen moeite heeft met vroeg opstaan!
Het karpervissen verlangt naast goede materialen ook een instelling en gedrag die bij deze toch wel schuwe vis behoort.Mark heeft het in zich!
We hebben vandaag weer de taktiek toegepast om veel instant voerplekken te maken en die niet langer dan een half uur te bevissen.
Om 6.30 uur kreeg ik een mooi weglopertje,de haak werd gezet en de vis trok meters lijn door de slip,opeens los..2 schubben zo groot als een waxine lichtje.. waren het bewijs dat het om een karper ging.
Het water was uiteraard opgeschrikt en een herkansing zat er volgens mij op deze stek niet meer in.
Toch zag ik nog iets dat leek op belletjes..toch maar de pen even laten zakken.
Onmiddellijk werd de pen weer meegenomen en deze keer kwam er wel karper op de onthaakmat!


Toch heel bizar dat binnen 3 minuten 2 karpers zich hebben gemeld..
Mark heeft ook zijn fotografische kwaliteiten getoond zie de foto.
Helaas mochten de andere voerplekken geen resultaat geven ,maar dat hoort er nou eenmaal bij.
De volgende keer hoop ik fotograaf te mogen spelen bij een mooie karper voor Mark.

Hans

3 opmerkingen:

  1. Hans,

    Je bent lekker bezig , nu nog eens een mooie spiegel om het plaatje een beetje compleet te maken , wat uiteraard niet weg neemt dat de schubs ook prachtig zijn hoor.


    Groet Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Marcel helaas liggen de spiegels hier niet voor het oprapen..aan de andere kant ben ik heel tevreden met mijn vissen,over een maand vertrek ik richting Frankrijk meestal vang ik daar geen schub...

    Groeten Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Hans penvissen wordt weer helemaal in.
    Zeker door jou verhalen over zulke vismomenten.
    Hans je bent lekker op dreef ga zo door makker.
    En of het nu een spiegel of schub karper is het zou mij met zulke vissen niets uitmaken.
    Groet Hennie Hoefakker

    BeantwoordenVerwijderen