woensdag 28 juli 2010

Karperen in West-Friesland


Waar de golfjes kabbelen van het IJsselmeer, hurken achter dijken vele dorpjes neer.
Daar ligt Westfriesland, land van veld en wei, land van sloot en riet.
Dat is westfriesland, dat vergeet ik niet...



Om 03.00 uur vannacht ging mijn mobiel, niet dat er iemand belde of zo..het was het wekkertje.
Onmiddellijk sprong ik uit bed nam een douche,kleede me aan en sloop naar beneden.
Koffie zetten en wat eten, spullen in de auto en op weg naar Dale!


Dale woont in west-Friesland,voor mij 125km rijden.
Vlak in de buurt van zijn huis staat deze geweldige molen!
Dale was al klaar toen ik om 05.15 uur bij hem binnenstapte.
We dronken nog een kop koffie,en vertrokken naar de stek.


Schitterend water ..weliswaar ondiep..wel iets om rekening mee te houden.
Na wat voerplekjes gemaakt te hebben gingen we er eens echt voor zitten.
Doordat ik achter een hek was weggekropen was Dale uit mijn gezichtsveld verdwenen.
Ondertussen kreeg ik opvallend veel beet..maar sloeg bij iedere wegloper een gat in de lucht.


Dale deed het veel beter..zijn eerste is binnen!

Sterker nog hij ving er weer 1!
krachtige vissen die alles in de strijd gooien.
Ondertussen was Dale even bijgeschoven om wat te eten en te praten.
Dale viste met harde mais en ik met zachte zoete..dit verklaard ook al die missers.
Een handje harde mais belande in mijn emmer..

Uiteraard werd ook de hair voorzien van harde mais,en vrij vlot mocht ik ook een karper drillen.


Het zijn echte vechtersbazen,zelfs in het ondiepe water weten ze hun mannetje te staan.
Conclusie:Een heel gezellige ontmoeting en weer een groen vinkje geplaatst bij het gebied waar ik mocht vissen en natuurlijk een dank je wel voor de gastheer Dale.

Groet Hans

7 opmerkingen:

  1. hoi Hans

    wat een mooie plek daar zeg , en droog!!
    ieder geval weer een mooi verhaal en zo te zien sterke vis .

    Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Hans en Dale mooi verhaal en leuk fotowerk van jullie beide en weer nieuw karpergebied voor Hans
    Krijgen de karpers in midden Nederland dan eindelijk RUST..............??
    Groet Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hans,
    doeltreffend verslag heb je gemaakt!
    De foto's zijn ook mooi gelukt! Ik heb van het verslag genoten alsmede het karperen met jou.Het voelde van mijn kant best wel vertrouwd.
    @ Hennie, wat nieuw karperwater betreft voor Hans: Hans heeft hier in het verleden(zo heb ik begrepen) regelmatig gevist. Hans noemde i.i.g,een tal van watertjes die hij bij mij in de buurt heeft bevist!
    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Dale ja dat wist ik al van Hans gezien zijn visrijk verleden en de dia,s die ik al daarvan gezien had,
    Het blijft een mooi gebied en Hans zal er misschien wel weer eens langs gaan.
    Groet aan beide Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Hennie,

    Kom nou eens uit die luie stoel,de hengels staan er naast!En hup de polder in.Je belt me maar.

    Groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hennie,
    jij bent hier net zo welkom als Hans hoor,haha.
    Maar idd. Als je al zolang op karper vist,heb je al een hoop viswater gezien denk ik!!

    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dale

    wervershoof????

    kom uit onderdijk mis is met zn 2e het carbon laten buigen ?
    woon hier net en nog een beetje zoekende naar karper water
    grt ramon

    BeantwoordenVerwijderen