dinsdag 27 december 2011

Oudejaars Bonus


De bonusvis 2011..mocht ook in 2010 even op de foto



Het jaar 2011 nadert zijn eindje en de gezellige kerstdagen zijn voorbij.
Tijd om op de valreep nog een poging te wagen een karper te vangen.
De behoefte aan een frisse neus was ondertussen wel weer erg groot geworden.
Zonder enige voorbereiding werd daarom wederom de schilderijenpoel bezocht.


De poel lag er stil en verlaten bij, andere karpervissers hebben ondertussen allang de handdoek in de ring gegooid.
In het aardedonker lukte het de lijnen door de ogen te voeren en de steunen in de grond te plaatsen.
Voor de montage van de onderlijnen moest ik toch even wachten tot het lichter werd.
Op de gok schoot ik vast een 15 balletjes per hengel op de stek.
En om 8 uur lagen de stokken perfect op de steunen.


Een half uurtje later zat ik al te klappertanden $@%#%#%#% veels te weinig kleding aangetrokken.
Door het zachte weer van de afgelopen weken bleef het warmtepak thuis…
Tot 11.00 uur heb ik echt lopen ijsberen en geen piep gehad..toen was het wel genoeg, inpakken en wegwezen.
De rechterhengel werd ingedraaid en de montage gecontroleerd, niks mis mee.
De delkim werd uitgeschakeld en tegelijkertijd hoor ik een piep, ik draai me om en zie de staafwaker bovenin staan.
Met de hand op de spoel geef ik de stok een flinke haal, hangen!
Heerlijk op 27 december 2011 nog een karper te mogen drillen.
Tot mijn verrassing bijna een volschub! Mooier kan je het jaar niet afsluiten.


Groet Hans

11 opmerkingen:

  1. Dag Hans een bekroning voor jou die je verdiend heb voor jou doorzetting ondanks dat het soms niet mee zat en de diverse blanks.

    maar de hoofdprijs komt pas begin volgend jaar definitief.

    groet Hennie
    Ps: maak er iets moois van die dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met recht een oudejaars bonus Hans! Die is je vast niet komen aanwaaien.
    Al het beste de komende jaren!

    Ciao,
    Boudewijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Hans,
    Een prachtige bonus en een mooie afsluiter.
    Wens ik je nog een fijne jaarwisseling en dat we volgend jaar je verslagen weer mogen lezen. Ik heb genoten.

    Groet,
    Marel
    p.s. Mooie laatste foto trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja Hans, net wat Hennie zei: De grootste HOOFDPRIJS komt nog!!!!! Al is deze prijs ook mooi: Het beste komt nog!!!
    groetjes,
    Gerrit
    ps wel blijven schrijven he in 2012

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige vis,Hans!

    Doorzetten loont ten alle tijde ;-)

    Ik wens jou en je familie ook hele fijne dagen toe!

    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Hans,

    Prachtige afsluiting van het jaar! Ik wens je een goed 2012 met daarin veel magische momenten aan het water :)

    Groet,

    Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo hans,

    Gefeliciteerd met je supervangsten de afgelopen weken. de kwaliteit van de foto,s vond ik super. wat een mooie foto van de poel he.

    Gr, marco

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Veel geluk en gezondheid in 2012 Hans. Dan komen die dikke vissen voor jou als vanzelf wel weer.

    vrgr Klaasjan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Hans

    een prachtig jaar gewenst en dat je er nog maar vaak op uit kan trekken en ga zo door met bloggen !!

    gr Frank G

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi weer Hans, met recht een bonus! Gelukkig nieuwjaar dat er maar veel te lezen zal zijn hier!

    Andries

    BeantwoordenVerwijderen