maandag 22 oktober 2012

Herfst Karper



Het is 06.00 uur en spring uit mijn bed, vanochtend maar weer eens pennen.
Om 06.30 uur spring ik in de auto  en plank met een emmer voer naar het water.

Om 07.15 uur ben ik weer thuis, om op mijn gemak de krant lezen ,wat eten en koffie drinken.
Ik kijk op de klok en zie dat we een uurtje verder zijn, het voer heeft al een uur gevist! En het is licht!
Op naar de stek,wat een overweldigende herfsttinten..op mijn gemak fotografeer ik onderweg een aantal fraaie paddenstoelen.

 
Een aantal voerplekken loop ik voorbij, ik zie helemaal niets. Op één van de laatste plekken is een karper aan het azen, het aas word zeer voorzichtig geplaatst  en weer schrikt de karper van de zinkende onderlijn. Een boeggolf is wat mij rest..
Opnieuw begin ik aan mijn rondje,en fotografeer alweer een mooie paddenstoel



Het is ondertussen 10.00 uur en het net is nog droog, op een ander gedeelte van het water zie ik een zeer overdreven bellenplakaat weliswaar op een voerplek maar toch..Deze bellen komen steeds van dezelfde plek en verplaatsten zich niet, duidelijk gevalletje van bodemgassen. Toch kan ik het niet laten om de kattenbrokken midden in het plakaat te laten zakken.De pen gaat staan en loopt in 1x de diepte in, zelfs de hoofdlijn maakt aanstalten om er achteraan te gaan.Door toch maar de haak te zetten voorkom ik dit.
 
Het is een leuke schub die compleet past in dit herfstkleurenplaatje!

Groeten Hans

14 opmerkingen:

  1. Mooie platen hoor Hans!!!
    geweldig ,ik kijk iedere week uit naar jouw verhalen.
    ga zo door toppie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige mooie Paddo's,of hallucineer ik,mooie plaatjes Hans. Groet,Bjorn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hans mooie foto,s toch weer.
    en de karper als bonus wat wil je nog meer.
    Groet Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor de fotograferende karpervisser is de herfst wat mij betreft het mooiste seizoen. De karpers zijn op hun mooist, de kleuren in de bomen in combinatie met de verschillende 'soorten' licht... Dat weet je goed over te brengen in je foto's Hans. Mooie gedaan en weer een vis!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Hans,ben ook bezig met een weblog over het penvissen in Noord-Holland,Mischien wel leuk om af en toe te kijken.

    Penrikelen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ Frank,Dank je wel!word er door jou nog gevist??
    @ Bjorn,er zitten wel een aantal giftige tussen!
    @ Hennie,Thanks!zie je zaterdag.Koffie....mmmm
    @ Boudewijn,Je hebt gelijk,een uurtje later heb je al weer dat "felle licht"
    Op dit moment maak je de mooiste foto"s tussen 08.00-10.00 uur zeker als het zonnetje erbij is.
    @ Bjorn,succes met je Penrikelen.blogspot en ik zal je zeker regelmatig gaan volgen!laat die NH.polderbuffels maar in beeld komen!

    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige sfeer Hans! Het straalt een hoop rust uit en ook leuk om te lezen op wat voor relaxte, en tegelijkertijd effectieve, manier je vist.

    Groet,

    Koen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Koen!
      Het sleutelwoord is inderdaad Relax,en Rust

      Groeten Hans

      Verwijderen
  8. jazeker Hans ,een paar sessies op de Maas gevist met teleurstellende resultaten .
    ik kon er maar 1 schubje uit toveren en moest er helaas 2 verspelen ,andere sessies waren door te veel regenval en harde stroming kansloos.
    tevens watertemp ach ja....je kent het wel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee Frank ik ben compleet onbekend met het riviervissen,ik heb wel veel bewondering voor mensen die daarin volharden!Maar er moet af en toe wel een vis uitkomen!want anders pffffffffff.

      Verwijderen
  9. Jij blijft maar doordenderen he Hans! Prachtige foto's......

    Bij mij begint het vuur langzaam te doven...toch nog.. Misschien dat ik nog een keer of 3 ga vissen,maar dan is het tijd voor rust. De laatste paar sessies hebben me gesloopt..
    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dale ik begrijp je wel hoor, die karper is net als een stuk zeep..hoe harder je erin knijpt hoe verder gaat hij van je weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtige foto's hans! Je weet ze toch altijd maar weer mooi te vangen op de jouw zo geliefde manier de Pen! euh gr Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed omschreven,Hans...Geloof me als ik zeg dat het een beetje(boel) pijn doet... Daarmee doel ik uiteraard niet op jouw reactie,maar op mijn eigen gevoel voor wat betreft 'de rustperiode'.. Daarentegen kan ik mij alvast weer opladen voor een nieuw seizoen! Toch ga ik dat warmtepak aanschaffen,voor de 'warme' winterdagen. Je weet maar nooit ;-).

    Groet,
    Dale

    BeantwoordenVerwijderen