vrijdag 12 augustus 2016

Zal ik het penvisdraadje maar weer eens oppakken..?

Beste vrienden en andere lezers!

Mijn laatste blogbericht "wat trouwens ook een soort van testbericht was" is alweer 2 jaar geleden geplaatst en om eerlijk te zijn had ik het wel een beetje gehad met mijn blog..
Soms bekroop me het gevoel dat alles al beschreven is en dat het een vorm van in herhalingen vallen werd,
De laatste tijd is het fanatisme echter weer behoorlijk toegenomen, en dan bedoel ik natuurlijk het vissen met de pen. Misschien is het wel weer eens leuk om af en toe weer eens wat kortere verhalen over mijn belevenissen te gaan plaatsen.

Tot ziens

Groet Hans.

28 opmerkingen:

  1. Penner blijf je je leven Hans...
    Maar dat wist jij al..
    Leuk dat je weer van je laat horen..!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rombout,je hebt gelijk..penvissen we komen er nooit meer vanaf.
      Ik zie het wel steeds meer als een geschenk dat het fysiek en lichamelijk nog mogelijk is.

      Verwijderen
  2. Hallo Hans,

    Ik geef een volmondig JA!

    Lees met regelmaat je andere artikelanden over penvissen. Telkens wordt ik weer enthousiast.

    Zelf ben ik in april dit jaar weer begonnen met vissen met de pen. Wat een heerlijke visserij. Helaas wil het niet altijd lukken om een karper te strikken maar de aanhouder wint zullen we maar zeggen.

    Ik lees dat je vist met een onderlijn. Is dat met een specifieke reden? Waarom niet gewoon de haak aan de hoofdlijn monteren en een loodhagel op 10 a 15cm van de haak?

    Graag lees ik je volgende penvisdraadje(s)!

    Groeten,
    Danny.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Hans,

    Ik geef een volmondig JA!

    Lees met regelmaat je andere artikelanden over penvissen. Telkens wordt ik weer enthousiast.

    Zelf ben ik in april dit jaar weer begonnen met vissen met de pen. Wat een heerlijke visserij. Helaas wil het niet altijd lukken om een karper te strikken maar de aanhouder wint zullen we maar zeggen.

    Ik lees dat je vist met een onderlijn. Is dat met een specifieke reden? Waarom niet gewoon de haak aan de hoofdlijn monteren en een loodhagel op 10 a 15cm van de haak?

    Graag lees ik je volgende penvisdraadje(s)!

    Groeten,
    Danny.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Danny,

      Een enthousiaste penvisser is altijd welkom hier!
      Penvissen kan op zo veel manieren plaatsvinden ...qua materialen /stekken/systemen/de beste tip die ik je nu kan geven is; zoek een watertje bij jou in de buurt waar je veel aanbeten kan verwachten.ga zoveel mogelijk experimenteren met aas en voer en systemen. spreek met jezelf af dat je 10 karpers wil vangen zonder losschieters/ lijnbreuk/en misslagen. Wat het onderlijntje betreft. Buiten het feit dat het zich soepeler gedraagt vind ik het wel prettig dat ik een kleur onderlijn kan kiezen die als het ware wegvalt op de bodem.

      Danny succes!


      Verwijderen
  4. Gewoon doen Hans mooie platen zat van zowel vis als andere zaken. De verhalen erom heen volgen vanzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hans,
    Een penvisser met meer dan 50 jaar ervaring heeft altijd wel wat te melden!
    Ik heb in al de 25 jaar dat ik je ken, enorm veel van je geleerd.
    Thanks!

    Richard

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Richard thanks man,er valt nog veel te ontdekken,dus wie weet!

      Verwijderen
  6. Laat maar komen Hans, blij te horen! Herken overigens wel 'het herhalen van vangen'. Gelukkig bepalen we in deze zelf wat we wel en niet willen doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Machiel,

    Ik hoop dat er de komende tijd op het blog verhalen staan waar je jou penvisserij mee kan verbeteren.

    Succes Machiel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Boudewijn,

    Bedankt voor je leuke reactie!

    De kunst van het opnieuw opstarten van mijn blog is om de juiste balans te vinden van wat kan ik wel en waar ligt de grens om wat te gaan temperen.
    Gelukkig is het enthousiasme weer volop aanwezig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Hans,

    fijn om weer wat te horen van je via je blog. Toch altijd een klein feestje als je ziet dat er op een favoriet blog een nieuw item is gekomen, zeker als de laatste keer al zolang geleden was ;-)

    gr Andries

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Andries,

      leuk Bericht.

      Het is zeker een tijd geleden, na een periode van radiostilte vind ik nu weer inspiratie om af en toe wat te plaatsen.

      Gr.Hans

      Verwijderen
  10. Tja, what's new. Alles is al gezegd en geschreven, of toch niet?! Het is mijn inziens eindeloos en iedere keer is het toch echt anders aan de waterkant! Opschrijven is herbeleven en als je er al één iemand blij mee maakt, waarom niet weer lekker delen. Go for it!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Fer,

      Bedankt voor deze wijze woorden Fer, en het is absoluut waar wat je zegt. en we gaan zeker een aantal mensen van inspiratie voorzien!

      Groet Hans


      Verwijderen
  11. Heel graag Hans - ik kijk met smart uit naar jouw nieuwe digitale karper avonturen!

    Groeten,
    Peter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Peter,

      Dank je wel! Vandaag weer een blog geplaatst over het fantastische Noord-Holland

      Verwijderen
  12. Hij is er nog,was t eerste wat ik dacht toen ik dit las.Gelukkig maar want ik lees graag je verhalen en vangstverslagen ...ik hoop dat we er nog lang van mogen horen.groeten van penvisser Wim.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Wim,

      Dank voor je leuke bericht, vandaag zowaar een nieuw blogje geplaatst

      Groeten Hans

      Verwijderen
  13. Jaja, hij is er weer!! Leuk stukje weer. Blij weer wat van je te lezen;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Martin,

      Haha..Onkruid vergaat niet.. dank je wel voor je bericht!

      Verwijderen
  14. Fijn Hans dat je de inspiratie weer hebt. Kan iedereen gebeuren, zo ben ik ook stil gevallen wat betreft het penvissen. Vragen waarom, waardoor,hoe is het mogelijk daar krijgt men geen antwoord op. Het is nu eenmaal zo. Ook tijdens mijn lange periode als karpervisser (aardappel-/glashengeltijd, begin boilievisserij en de huidige zeer (te) moderne karpervistijd) is mij dat vaker overkomen. Maar de passie blijft en zal wel weer opbloeien! Jouw verhalen zullen hier ongetwijfeld debet aan zijn. Fijn dat je er weer bent! grt. Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beste Henk,

    Bedankt voor je reactie, als je zolang op karper vist zoals jij dan zal er altijd wel ergens een vonkje blijven smeulen om het vuur weer aan te wakkeren.

    Groet Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Hans,
    Leuk dat je na 2 jaar toch de draad weer hebt opgepakt en ik las ook altijd met plezier je blogs.
    Misschien komen we elkaar weer tegen op een beurs?

    Groeten Marcel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Marcel,

    Bedankt voor je bericht! Ehh..waarschijnlijk treffen wij elkaar volgende week al..

    Groeten Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goed om te lezen dat je er weer tegenaan gaat heel veel succes en ik kijk uit naar je verhalen dat penvissen blijft bijzonder zeker nu dat de commercie de overhand voert in het karperland en al helemaal op social media .gr Frank

    BeantwoordenVerwijderen